torsdag 14. februar 2013

Valentines muffins

I dag er det jammen Valentines day, alle hjerters dag! 

Pleier du å feire Valentines?

Vi gjør egentlig ikke det, men det ble en fin unnskyldning for å bake noe godt i ettermiddag *blunkesmil*.



Muffins med eple og sjokolade

150 gr smør
150 gr sukker
2 egg
1,5 dl melk
150 gr hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
50 gr mørk kokesjokolade
2 epler, skrelt og delt i terninger

Rør smør og sukker kremaktig med en mikser. Tilsett egg og melk. Bland sammen det tørre og ha i røren. Tilsett eplebitene og hakket kokesjokolade. 

Fyll røren i 12 store muffinsformer. Dryss gjerne over litt kanel (og evt sukker).

Stekes ved 200 gr i ca 15-20 min. 


Ønsker deg som titter innom en fin Valentines kveld ;)

Ps. Husk å melde deg på min lille give away som jeg har gående nå, se HER


Klem C



5 kommentarer:

  1. Så koselig.
    Her ligger jeg alene hjemme etter migreneanfall, mens resten av gjengen er ute av huset, og er egentlig veldig fornøyd med det valget.
    Ha en fortsatt flott kveld.

    SvarSlett
  2. Alle dager som kan feires med noe godt er bra dager.:) Og muffins er alltid godt, sjokolade og eple hørtes ikke dumt ut akkurat!

    God alle hjerters kveld!

    SvarSlett
  3. Mmm, snadder :)

    Skal bake i vinterferien.

    Klem

    SvarSlett
  4. Hei søta!
    .....stikk innombloggen min en liten tur da;) Liten overraskelse tildeg der:)

    Ønsker deg en flott helg!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  5. Monday night is pizza night at ouг house, with Mοm's homemade vegetable pizza at the top of the list of favorites. They can have 1 touch preset functions and even an interior light. Roll each portion into the thickness of a broom handle.

    Also visit my web page; pizza pan application

    SvarSlett

Jeg blir superglad for hyggelige kommentarer fra dere :)