søndag 11. november 2012

Smuldrepai med epler (enkel oppskrift)

Hei og god søndag!

Vil gjerne dele denne gode og superenkle oppskriften med dere. 

Smuldrepai med epler

Alt du trenger er:

3-4 epler
100 gr hvetemel
80 gr sukker
120 gr smør
1/2 - 1 dl hakket mandler (kan sløyfes)

Skrell eplene og del i båter. Legg de i bunnen av formen. Smuldre smøret sammen med mel og sukker. Ha oppi hakkede mandler. 
Siden vi har en nøtteallergiker i familien, dropper vi mandlene. Denne gangen tok jeg oppi rosiner istedet, men like godt uten. 

Sett ovnen på 220 grader og stek i ca 40 min (midt i ovnen).


Før den settes i ovnen.

Finito!

Server gjerne med vaniljeis, det er nydelig! ;)

Nå venter vi på at pappan i huset skal komme hjem (vært på guttetur i London denne helga), så vi får tatt fatt på eplepaien og feire farsdag. *blunkesmil*

Ha en fin kveld!


Klem C




9 kommentarer:

  1. Yum! den ser himmelsk ut ! og enkel å lage, så den skal jeg prøve ved neste jentekveld - takk for tips :-)

    SvarSlett
  2. Elsker slike eplepaier!
    Fin søndagskveld til deg!

    SvarSlett
  3. Mmmm dette så godt ut! Jeg lager en lignende m blåbær i.

    SvarSlett
  4. Deilig!
    Så gøy at noen deler sine gode oppskrifter

    Skal slenge meg med i utfordringen også snart :-)

    Finfin uke til deg

    SvarSlett
  5. Smuldrepai er jo så herlig :) Her gikk vi for vanlig eplekake, men smuldrepai er en slager det også :)

    SvarSlett
  6. Så lettvint og godt med smuldrepai da!

    Sees i morgen
    Gleder meg

    Lottemora

    SvarSlett
  7. Gleder meg til å treffe deg igjen :-) Vi skal treffes litt i forkant for en matbit, sender deg en mail jeg :-)

    Klæm Vibeke

    SvarSlett
  8. Så koselig å møte deg i går, slenger meg med som følger her jeg, så jeg får blitt med deg videre! ;)

    SvarSlett

Jeg blir superglad for hyggelige kommentarer fra dere :)