fredag 10. august 2012

Prosjekt: Kjellerstue (før - etter)

Hei og goood fredag!

Fredag må vel være den beste dagen i uka, eller? 

Tenkte jeg skulle vise dere bilder av kjellerstua vår. 

Da vi var alene hjemme den ene uka nettopp (ungene var hos besteforeldrene på sørlandet), benyttet vi anledningen til og endelig pusse opp kjellerstua. 

Virkelig på tide!

Jeg har egentlig aldri trivdes så godt der nede; litt for mørkt, rotete, teppegulv og uoversiktelig. 

Det er ungene sitt "oppholdsrom" i tillegg til soverommene, samtidig som det er kontor og datarom til mannen ;) 
Har jeg besøk av venninner og han er hjemme, rømmer han gjerne ned i kjellerstua. 
Veldig greit med et "ekstra" rom, spesielt hvis vi har overnattingsgjester. Derfor har vi også en seng der nede. 

Med andre ord, kjellerstua innehar mange funksjoner og er praktisk på mange måter. 

På fire dager, jobbet vi som helter (spesielt mannen). Jeg malte vegger og skapdører, mens han malte tak og la nytt gulv. Valget falt på parkett, for det gir litt mer varme enn laminat. 

Glemte selvfølgelig å ta bilder av kjellerstua slik den var innredet før vi pusset opp, men den inneholdt et langt hjørneskrivebord, seng, 2 seter sofa, et bord, tv, stor hylle fra ikea (expedit), kiste med leker, grått teppegulv og lyse vegger. 

Viser noen før- bilder av rommet uten innredningen.






Da er teppet på vei ut ;)





Så endelig ferdig! 
Nytt gulv, malte vegger og tak (+skap) og bedre lys.





Som skrivepult kjøpte vi en kjøkken benkeplate fra Ikea. 



Godt å være ferdig! Her kan ungene leke, mannen jobbe (og spille data) og gjestene sove ;)


Nå har jeg tatt helg og det er godt. 

Hvilke planer har dere for helgen? 

Her er ingen store planer, litt deilig det også. 
Kos og avslapning!


Nyt kvelden.


Klem
Camilla


12 kommentarer:

  1. Så fint det ble :) dere har jammen vært flinke! sikkert godt å ha ett mulitfunksjons rom :)

    Ha en god helg!
    Klem

    SvarSlett
  2. Så fint d ble:-) godt å få pusset opp d man lenge har gått og ventet på!

    SvarSlett
  3. Hei på deg.
    Så flott det ble!!
    Ønsker deg en riktig fin sensommer helg.
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  4. Så flott det ble! Flinke dere har vært. Jeg har endelig tatt meg selv i nakken og begynt å male på mellomste søster sitt nye rom. Håper at det ikke går alt for lenge til det blir ferdig. Både hun og mammaen er jo utolmodige etter å innrede;-))

    fin fin fredag

    Klem

    SvarSlett
  5. Det gjorde seg virkelig å legge nytt gulv:D Ble veldig fint:)) Fint med et sånnt "fluktrom" for mennene:D

    Kjempestilig det maleriet du har lagd nedenfor her og:))

    SvarSlett
  6. Så flinke dere har vært - det ble jo kjempelekkert :)
    Får håpe rommet blir mer utnyttet nå som dere har pusset opp - rom man trives i blir jo som regel godt brukt :)

    Klem

    SvarSlett
  7. Hei på deg! Så hyggelig at du vil følge bloggen min! Takk også for koselig kommentar! :)
    Må si dere har gjort litt av en innsats med kjellerstua! Skulle gjerne hatt et slikt sted å sende mannfolka til når de støyer som verst. Kanskje jeg fikk sofa'n og tv'n for meg selv også ;-)

    SvarSlett
  8. Det ble veldig fint! Flinke har dere vært.
    Jeg har et lignende rom og det er perfekt for gjeste rom og som du sier rømningsrom for mannen når jeg har besøk :-)
    Sola skinner - ha en fin søndag !

    SvarSlett
  9. Dere har virkelig gjort en kjempejobb!!! Gratulerer med et flott rom:-D

    SvarSlett
  10. Så flinke!! Ble veldig fint, lyst og luftig! :)

    FIN ny uke til deg søte! Klem

    SvarSlett
  11. Hei søte deg,
    skal si dere har stått på, så lyst og lekkert!

    må bare beklage at jeg er litt dårlig på kommentering om dagen, men jeg har hatt litt og drive med, samt at når sola endelig titter fram er det kjekt å være ute.

    Fabelaktig ukesstart til deg! Jeg begynner uka med jobbfri til og med tirsdag, så her skal det nyyytes :)
    - Maia

    SvarSlett
  12. Fin, lys og varm farge på veggen! Kva farge har du brukt? Eggehvit i tak og lister?

    SvarSlett

Jeg blir superglad for hyggelige kommentarer fra dere :)